Persbericht Circular Economy BOOSTCamp ’14

CIRCULAR ECONOMY BOOSTCAMP ‘14 LEVERT KRACHTIGE DOORBRAKEN OP VOOR AMSTERDAM Deelnemers slaan handen ineen om ook na BOOSTcamp gezamenlijke ambitie te realiseren AMSTERDAM, 13 mei 2014 – Fietsen uit de Amsterdamse grachten als basis voor nieuwe producten, een ontwerp voor twee circulaire stadswijken en de start van een samenwerkingsverband ter bevordering van circulair consumentengedrag. Dat zijn enkele van de doorbraken die bereikt zijn tijdens het Circular Economy BOOSTcamp ‘14. Drie dagen lang werkten jonge talenten en doorgewinterde experts uit het bedrijfsleven, de wetenschap en de overheid samen aan cases die de transitie naar de circulaire economie in Metropoolregio Amsterdam zullen versnellen. De resultaten van BOOSTcamp vormen de basis voor een krachtig netwerk met de ambitie om van Amsterdam tussen nu en 2030 een circulaire stad te maken: een stad waarin materiaalkringlopen gesloten worden met behulp van lokaal opgewekte hernieuwbare energie.

Lees hier het gehele persbericht.